verdwenen de andere

134 views 0 replies
Reply to Topic
Labi1995

Total Posts: 156

In de afgelopen paar weken heb ik een interessante ervaring gehad waarvan ik dacht dat ik ze zou delen omdat ik het enigszins informatief vond over de aard van het lopen van verwondingen. Ik heb al sinds januari taekwondo-lessen met mijn kinderen gevolgd (een verhaal voor een andere post) ), en ik ben me gaan realiseren dat Taekwondo in de meeste opzichten een fantastische aanvulling op mijn looppatroon is geweest. De workouts kunnen echter af en toe behoorlijk intens worden, en ongeveer een maand geleden deden we een oefening waarbij het ging om snelvuur roundhouse-trappen tegen een pad, drie sets van twintig herhalingen per been. Het was een geweldige workout en de volgende dag merkte ik dat er een gevoel van mediaal tibiaal stresssyndroom Adidas ZX 750 Mujer was geweest op mijn rechterbeen. De volgende week merkte ik dat na het verschijnen van de MTS mijn linkerknie was. pijn tijdens mijn runs. Mijn vermoeden is dat ik de mediale tibiale stresspijn op de een of andere manier compenseerde die rotzette met mijn andere zijknie. De knie zou kalmeren zodra ik opgewarmd was, en ik ontdekte dat door een voorvoetaanval aan de linkerkant te overdrijven, ik het kniepijn over de eerste mijl kon verminderen terwijl ik losser werd. Natuurlijk, kort nadat de Nike Air Max 90 Mujer kniepijn verscheen begon pijn in de linker hiel te voelen, zowel tijdens runs als in de ochtenden. Ik heb al heel lang pijn in de hiel van de hiel gehad, maar het is nooit echt voorbij het kleine ongemak in de ochtenden gegaan en vaak gaat het weg en ik merk het helemaal niet. Het klinkt als een klassiek geval van fasciitis plantaris, www.johanweststeijn.nl maar het lijkt meer verband te houden met de strakheid in mijn soleusspieren (een ander verhaal voor een andere post!). Overdrijven van een voorvoet aanval doet een nummer op de soleus! Hoe dan ook, vanaf ongeveer een week geleden loste de rechter mediale tibiale stress zichzelf op, mijn knie doet geen pijn meer, en de hielpijn lijkt te zijn teruggevallen op zijn normale eerste "paar stappen in de ochtend totdat mijn kuiten zich uitstrekken "type van ergernis. Dus wat is hier het punt? Ik denk  dat het zou zijn dat compenserend gedrag in je lopende vorm kan leiden tot pijn die optreedt op plaatsen ver van de oorspronkelijke bron van de verwonding. In mijn geval veroorzaakte mediale tibiale stress veroorzaakt door een Taekwondo-training een domino-effect door mijn tegenoverliggende knie tot de andere zijhiel tijdens mijn runs. Adidas EQT Support ADV Mujer Maar toen de bron van het probleem genas, verdwenen de andere problemen. Laat gewoon zien dat de bron van de pijn niet altijd de oorzaak is van een blessure! Ah, de goede oude dagen van hardlopen. Hardlopers horen die lijn vaak, meestal van degenen die in de jaren zestig en zeventig begonnen te rennen. Was er echt een gouden tijdperk van hardlopen toen hardlopers zelden kreupel uit een blessure kwamen? Of is dit slechts een fictie, een uitvinding of een herordening van het geheugen? Op dezelfde Nike Air Max 97 Femme manier is er een ongemakkelijk gevoel dat hardloopblessures een modern probleem zijn, een bijproduct van gedempte schoenen met opgetrokken hakken, en dat hardlopers in de uitgeklede schoenen uit het eerdere tijdperk op de een of andere manier immuun waren voor de letselbug. Helaas is de waarheid niet zo eenvoudig. In zijn boek 'Running' uit Nike Air Max Axis Heren 1935 bevat Arthur Newton een heel hoofdstuk met de titel 'Troubles'. In de openingsparagraaf van het hoofdstuk schrijft Newton het volgende over loopblessures: "... echte intensieve training kan een geweldige oogst produceren, althans in de vroege stadia. Als je niets anders hebt om over op te scheppen, kun je het heterogene assortiment van gloednieuwe en onverwachte "aggranoyances" bewonderen dat ronddwarrelt. Om slechts enkele ... blaren, kramp, steken, verkoudheden, ongemakkelijke Nike Air Max 2017 Femme gewrichten en pezen samen met hun bijbehorende holocaust van verkwikte taal aan te duiden ... "
Posted 14 Jan 2019

Reply to Topic