Als hardlopers willen we vaak concrete, zwart-witte antwoorden op vragen over zaken als schoenontwerp, hardloopvorm, trainingsmethoden, enzovoort. Loopt er in een minimale schoen je minder snel letsel op dan het lopen in een traditioneel gewatteerde schoen met hielkap? Is het schakelen naar een
Nike Air Max 2017 Femme middenvoetaanval je sneller? Krijg je compressiehulzen zodat je sneller herstelt na een race? Helaas zijn antwoorden op vragen als deze niet eenvoudig, vaak omdat er te veel concurrerende variabelen zijn die duidelijke conclusies moeilijk maken. Bovendien is een antwoord op een van deze vragen misschien niet van toepassing op elke persoon - mensen zijn variabel en veranderingen zullen mensen op verschillende manieren be?nvloeden. Een bepaalde schoen is misschien geweldig voor één persoon, maar verschrikkelijk
Nike Air VaporMax Dam voor een andere - het is echt moeilijk om te zeggen wat het resultaat met enige zekerheid zal zijn. Als voorbeeld heb ik de Manchester City Marathon afgelopen november gerund in een redelijk minimale raceflat (Saucony Grid Type A4). Mijn benen leden tijdens de race en ik irriteerde iets in mijn linkervoet dat me een week later
Nike Air Max 90 Uomo problemen bezorgde. De gemakkelijke en meest verleidelijke conclusie was dat de schoenen de schuld waren - ik droeg een flat voor een zeer lange, intense race en het was de verkeerde keuze. De boosdoener had echter net zo goed de moeilijke, heuvelachtige baan kunnen zijn, gecombineerd met het feit dat ik net een intensieve BQ-inspanningsmarathon had gereden een maand eerder. In feite heb ik bij het lezen van mijn raceverslag van dezelfde race van het voorgaande jaar soortgelijke beenproblemen ondervonden
Nike Air Max 95 Dam in Saucony Fastwitch lichtgewicht trainers, die veel meer zijn opgevuld en een standaard hiellift hebben. Verder had ik een paar weken voor de Hartford Marathon in 2009 mijn voet ge?rriteerd zoals ik dat in Manchester deed, dus misschien ben ik gewoon gevoelig voor irritatie van wat ik denk dat mijn peroneus longuspees is. Waar
Adidas Superstar Womens gaat mij dit heen? Het laat me concluderen dat ik geen idee heb hoe ik mijn voet pijn heb gedaan, waarom mijn benen hebben geleden, of dat de schoenen de schuld kregen of niet (of hoeveel schuld ik ze zou moeten toeschrijven). Dat is de moeilijkheid om te proberen duidelijke causaliteitsfactoren aan te wijzen als het gaat om het lopen van verwondingen en dergelijke. Een manier om antwoorden op dergelijke vragen te krijgen, is door terug te keren naar wetenschappelijke experimenten. Als we meer
Adidas Superstar Femme gecontroleerde vergelijkingen zouden kunnen uitvoeren en zoveel mogelijk variabelen zo constant mogelijk zouden kunnen houden, zouden we misschien tot vastere conclusies kunnen komen. Dit is geweldig in theorie, maar zelfs de wetenschap heeft zijn beperkingen. Ik zal je door een hypothetisch voorbeeld laten leiden. Stel dat we ge?nteresseerd
Nike Air Max 2017 Dam waren in de vraag of een bepaalde schoen een plattere voetsteun van meer middenvoet kon aanmoedigen (tegenwoordig een heel groot doel voor veel mensen en een grote marketingclaim voor fabrikanten). Laten we de twee schoenen nemen die ik hierboven noemde, de Saucony Fastwitch en de Saucony Grid Type A4. Beide zijn zeer licht van gewicht, maar ze verschillen in een aantal elementaire structurele eigenschappen. De Fastwitch heeft een standaard hiellift, terwijl de Grid Type A4 een veel lagere hak
Adidas Superstar Donne heeft (zie onderstaande afbeeldingen). We kunnen 20 mensen laten rennen door een hogesnelheidscamera in elke schoen, de hoek meten tussen de voet en de grond voor elk, en de resultaten vergelijken tussen de twee schoencondities. Het is best mogelijk, misschien zelfs waarschijnlijk, dat de hardlopers op -Gemiddelde tonen een vlakkere
Nike Air Vapormax Dames middenvoetachtige landing in de plattere schoen (de Grid Type A4). De sleutelzin hier is echter "gemiddeld". Ik zou bijna garanderen dat er individuen zijn die de gemiddelde trend willen doorbreken en misschien niet veel verschil tussen de schoenen vertonen, of zelfs het omgekeerde patroon laten zien. Daarin ligt een probleem met wetenschappelijke studies over hardlopen - om betekenis te halen uit rommelige gegevens, gebruiken we statistische analyses om verdelingen van getallen en middelen voor
Nike Air VaporMax Mens groepen te vergelijken en verliezen we vaak het individu uit het oog. We kunnen dus uit dit onderzoek concluderen dat de Grid Type A4 gemiddeld een betere schoen is voor deze sample, om een ??middenvoetaanval aan te moedigen, maar dat betekent niet dat het dit doel goed zal dienen voor elk individu. Misschien zullen andere factoren die verband houden met het ontwerp van de schoenen (bijv.
Nike Air Max 2017 Femme Stevigheid van de middenzool,
Adidas Superstar Damhielvorm, voorvoetbreedte, enz.) Op unieke wijze invloed hebben op hoe ge?soleerde individuen erin zullen landen.