Wat u zult opmerken is dat de impactpiek nu verdwenen is. Door de hieluitslag te elimineren, hebben we de impactpiek volledig ge?limineerd. De reden hiervoor is dat in plaats van het absorberen van impact via een botsing tussen de hiel en de grond, we het impact-modererende gedrag
Nike Air Max 90 Donne hebben overgezet naar absorptie door de voetboog en het achillespees / kuitspiercomplex. Het onderste lidmaat is veel compliant in een voorvoetaanval en dus is de botsing niet detecteerbaar. Wat je ook zal opvallen, is dat de helling van de lijn nu lager is - de laadsnelheid
Nike Air Max 270 Femme is afgenomen (deze grafiek is waarschijnlijk een beetje overdreven gezien mijn geringe Photoshop-vaardigheden, maar het punt blijft staan). Als je rent met een voorvoetaanval, zoals de meeste blote voeten het doen, is een zachte hiel niet nodig. Op een rotonde is de zachte hiel in wezen een oplossing voor een probleem dat wordt veroorzaakt door schoenen met een zachte hiel. Met de hiel kun je heel hard slaan en als je met de hiel raakt, heb je de hiel nodig voor bescherming.
Ik zou er ook op moeten wijzen dat de hiel-teen in een schoen met een zachte hiel
Adidas Superstar Femme zorgt voor een lagere laadsnelheid. In de studie van Daniel Lieberman (Lieberman et al., 2010) toonde hij aan dat de laadsnelheid hetzelfde was bij shag-teenlopers en blote voeten in de voorvoet. Maar het belangrijkste punt is dat zelfs als de gedempte hiel de laadsnelheid verlaagt, het toestaat / doet lopen op een manier
Adidas NMD Femme die biomechanisch anders is dan wanneer je op blote voeten loopt (langere passen, verschillende gezamenlijke hoeken, uitgesproken hielaanval, enz. ). Dientengevolge worden krachten zodanig uitgeoefend dat het lichaam mogelijk niet zo goed is ge?volueerd (bijvoorbeeld, het draaimoment is hoger in schoenen - Kerrigan et al., 2009; kortere, snellere pas vermindert gewrichtseffecten - Heiderscheit et al. 2011). De consequenties daarvan zijn wat we proberen te begrijpen als het gaat om het toepassen van deze
Nike Air Max Classic BW Femme kennis op letselrisico.
Waarom doet dit alles? Het is van belang omdat hogere belastingswaarden voor verticale impact, maar geen impactpieken, zijn gekoppeld aan verwondingen zoals stressfracturen van de onderste ledematen (zie dit overzichtsartikel van Zadpoor ??en Nikooyan, 2011). Er is enige discussie over dit onderwerp, zoals Nigg, 1997 de resultaten rapporteerde van een prospectieve studie van een afstudeerscriptie die
Nike Air Max Classic BW Mens suggereert dat impactkracht en laadsnelheid niet gekoppeld zijn aan letsel, en dat een verhoogde laadsnelheid eigenlijk geassocieerd was met minder blessures. In deze analyse werd echter gekeken naar kortdurende verwondingen en niet gekeken naar letsels per specifiek type. Ik ben ook nogal aarzelend bij het interpreteren van resultaten van onderzoek dat niet is gepubliceerd in een peer-reviewed tijdschrift. In
Nike Air Max 90 Femme tegenstelling tot de bevindingen van Nigg, Davis et al. rapporteer de resultaten van een prospectieve studie in een conferentiesamenvatting die aantoont dat de verticale impactpiek en het verticale laadpercentage gekoppeld zijn aan een hogere incidentie van loopblessure. Nogmaals, niet gepubliceerd in een peer-reviewed tijdschrift, maar ook prospectief en tegenstrijdig aan het rapport van Nigg. In plaats van dit debat zelf uit te praten, ga ik een expert over het onderwerp uitdagen. Jay Dicharry (foto links) is fysiotherapeut en onderzoeker aan de University of Virginia Speed ??Clinic. In wezen brengt hij zijn dagen
Nike Air Max 90 Herr door in een van de meest geavanceerde loopanalyse-laboratoria ter wereld die proberen gebroken lopers te repareren. Nadat ik mijn blessurecursus recapituleerde, mailde Jay me en zei dat hij aan een bericht heeft
Nike Air Max 2017 Dam gewerkt over de betekenis van verticale laadsnelheid, en we hebben geco?rdineerd om op hetzelfde moment te posten. Dus met deze inleiding op het onderwerp van mij, laat ik Jay het hier vanaf nemen. In mijn vorige bericht vatte ik een deel samen van wat werd behandeld tijdens een driedaagse cursus genaamd "Nieuwe trends in de preventie van loopblessures". "Dat ik afgelopen weekend in West Virginia heb bezocht. Naast het bespreken van wat we wel en niet weten over de oorzaken van blessures, heeft de cursusinstructeur, Blaise Dubois, een Canadese fysiotherapeut uit Quebec City (Blaise staat helemaal rechts in de
Nike Air Max 90 Womens Pink onderstaande afbeelding), uitgebreid ingegaan op enkele van zijn behandelingsstrategie?n. Blaise voelt heel sterk dat grote, omvangrijke moderne hardloopschoenen niet erg handig zijn voor hardlopers, en hij gaf aan dat hij
Nike Air Max 270 Femme al ongeveer 8 jaar met goed succes racevlokken aan zijn pati?nten heeft voorgeschreven. Behalve schoenveranderingen is Blaise ook een voorstander van natuurlijke hardloopvormen, en hij is van mening dat de vorm die schoenen met hoge hakken en zwaar opgevulde schoenen mogelijk in sommige (veel?) Hardlopers een verwonding veroorzaakt.