gevolg van een dunne laag opvulling

126 views 0 replies
Reply to Topic
Labi1995

Total Posts: 156

Nieuwe schoenen zijn slecht voor mij - ik kan het gewoon niet laten om erin te rennen. Dit droeg bij aan mijn problemen afgelopen weekend op de Manchester City Marathon toen ik de race liep in de Saucony Grid Type A4-flats - het Adidas Campus Womens was pas mijn derde run daarin, en ze waren te weinig schoen voor mijn niveau van vermoeidheid en de moeilijkheid van de race. Als gevolg daarvan lijkt het erop dat ik iets in mijn linkervoet heb gespannen (ik vermoed de pees van de peroneus longus), en heb ik de afgelopen 5 dagen vrij genomen in de hoop dat het zou genezen.
Zoals ik gisteren heb Nike Air Max 270 Dames gemeld, arriveerde er een verrassingspakket met een paar New Balance Minimus Road-schoenen voor mijn deur, en ik voelde me pijnvrij genoeg vandaag om ze mee te nemen voor een testrit. Ik kon gewoon niet wachten om deze schoenen uit te proberen, dus ging ik op weg met een plan om vijf mijl te rennen. Ik haalde het ongeveer 2,5 mijl toen de pijn in de linkervoet weer oplaaide, en ik zakte bijna de run in en liep naar huis. Ik sprong op het gras / vuil naast de weg en het zachtere oppervlak www.tobiasstiftung.de leek te helpen, en de pijn verzachtte genoeg voor mij om de run af te maken. Dus het lijkt waarschijnlijk verstandig geweest om wat meer vrije tijd te nemen, maar net als de meeste hardlopers heb ik mijn momenten van domheid en koppigheid, en nieuwe schoenen zijn vaak een grote bijdragende factor (ik ben als een kind in een snoepwinkel wanneer er www.philshotton.co.uk nieuwe schoenen aankomen!) Wat ik hier wil doen, is mijn eerste onderbuikreactie geven op het hardlopen in de Minimus, en ik vertel het bovenstaande verhaal zodat je weet onder welke omstandigheden ik erin liep. Ik was niet 100% en ongeveer een halve mijl in het midden van de run had ik geluk als ik 10% was. Desondanks kreeg ik een goed gevoel voor wat de schoen te bieden heeft, dus hier gaat het. De twee woorden die ik zou gebruiken om de Minimus Road te beschrijven, zijn stevig en breed. Het Adidas Campus Damen gevoel onder de voet is erg stevig - de beste vergelijkingen die ik zou maken zijn de GoLite Amp en de Newton Distance Racer zonder de binnenzool (de Newton Distance is nog een relatief nieuwe schoen in mijn rotatie - een beoordeling komt op een gegeven moment). Hardlopen op de Minimus Road voelt zelfs heel erg aan als hardlopen op de Newton www.aquarillon.fr Distance zonder de binnenzool. Het belangrijkste verschil is dat de Minimus de voorvoeten mist en dus een platter gevoel heeft (wat een goede of slechte zaak kan zijn, afhankelijk van hoe je je voelt over Newtons). Het was heel gemakkelijk om middenvoet in de Minimus Road te lopen, ondanks de feit dat het een lichte hiellift heeft (ongeveer 4-5 mm). Ik begin te denken dat er meer factoren zijn dan alleen hiel-teen laten vallen die een schoen beter maken bij het aanmoedigen van een middenvoetaanval, en waar ik echt nieuwsgierig naar ben, is de vorm van de hiel. De Minimus heeft een ondersneden hiel (zie foto links), wat betekent dat als je er vanaf de zijkant naar kijkt, de hiel eigenlijk een beetje naar voren onder het bovendeel helt in plaats van recht naar beneden te komen of naar achteren uit te lopen. Dit komt beter overeen www.jamlikhalsavast.se met de werkelijke vorm van de menselijke hiel, en ik vermoed dat het door het verwijderen van een hielflare het moeilijker maakt om de hiel te vangen als de voet de grond raakt. De enige andere schoen die ik heb met een hielvorm zoals deze is de zero-drop GoLite Amp, hoewel deze iets minder uitgesproken is in de Amp. Je kunt het verschil voelen dat Nike Air Max 90 Donne het gevolg is van het hebben van een ondersneden hiel, en mijn vroege gevoel is dat het het een beetje moeilijker maakt om de hiel te raken tijdens het rennen in deze schoenen (hielvorm is een gebied van schoenontwerp dat wat aandacht zal krijgen in een toekomstige post - het is een nieuwe fascinatie voor mij). De binnenkant van de Minimus is zeer comfortabel en ondersteuning van de boog is minimaal (zie onderstaande afbeelding). Er was een eerste gevoel van een verhoogd gebied over de www.braderiekwadijk.nl schoen net voor de hiel, maar dit leek tijdens de run weg te gaan en was waarschijnlijk het gevolg van een dunne laag opvulling in de hiel van de schoen. Er is geen binnenzool, alleen een laag stof, dus de vulling kan niet worden verwijderd. Het zal interessant zijn om te zien hoe de buitenzool van de Minimus stand houdt. Er zit een stukje zwart Nike Air Vapormax Donne rubber op de hiel (zie hieronder), maar de rest is een uniforme laag van wat aanvoelt als een soort plakkerig rubber met kleine zeshoekige vormen erop. Er zijn enkele gebieden met kleine putjes die zich onder de buitenzool uitstrekken, en ik heb er wel één opgevangen.
Posted 02 Aug 2019

Reply to Topic