Dijitalpazarlama, ürün ve hizmetinizin elektronik ortamda tanitimini yapabileceginiz
günümüz teknolojik dünyasinda daha faydali ve çok tercih edilen bir pazarlama
yöntemidir. Dijital pazarlama yöntemi, bir sirketin veya markanin dijital
ortamda pazarlama sürecine verilen isimdir. Günümüzde açik pazarlamanin en yeni
ve en gelismis yöntemidir. Dijital kanallari kullanan bu etkili pazarlama
yönteminin öncüleri internet, sosyal medya ve mobil platformlardir. Son
arastirmalara göre Türk nüfusunun %50'si aktif olarak internet kullaniyor ve bu
da mevcut satis tekniklerinin dönüsümünün nedenini açikça ortaya koyuyor.
E-ticaret ve mobil pazarlama su anda tüketiciler tarafindan alternatif
yöntemler tercih edilerek ürünü satmaktadir. Dijital pazarlama, geleneksel
pazarlama yöntemlerine göre daha güncel ve yeni dünyaya uyum sagliyor. Dijital
pazarlamaya önem vermeyen ve bütçe ayirmayan büyük ve orta ölçekli sirketler,
is rekabetinde pazardaki rakiplerine göre geri kalabilirler. Dijital pazarlama
ve dijital kanallar araciligiyla müsterilerinizle gösteris yapabilir, markanizi
tanitabilir, satislarinizi artirabilir, müsterilerinizle sistematik bir iliski
kurabilirsiniz.
Dijitalpazarlama nerelerde kullanilir?
websitelerinde
sosyalaglarda
blogyazilarinda
infografiklerde
Çevrimiçihalkla iliskiler çalismasi
Çevrimiçibrosürler ve kataloglar
Logo, yazitipi ve renk gibi marka degerleri
Etkilesimliaraçlarda
DijitalPazarlama Teknikleri
içerikpazarlama teknikleri
sanal ofis ve digital pazarlama Dijital pazarlamada içerik pazarlamasi temeldemarkaniz için bir hikaye anlatmaktir. Içerik, net bir mesaj, çarpici
görüntüler, videolar veya haberler içeren herhangi bir sey olabilir. Iyi bir
hikaye orijinal, dinamik ve paylasilabilir olmali ve etkili içerige sahip
olmalidir. Içerik pazarlamasi, bire bir iliskiniz olmayan farkli tüketici
gruplarina hikayeniz veya mesajiniz için daha genis bir kitleye ulasmak için
size harika bir firsat sunar. Içerik ne kadar etkili olursa olsun, sik olmazsa
etkili olmaz.
Mobilaraçlar
Akilli telefon, tablet vb. Gibi çesitli mobilformat araçlari için tasarlanmis bir web sitesine sahip olmak, isletmeniz için
rekabet ortami saglar. Hedef kitlenin istek ve davranislarinin ne anlama
geldigini anlamak ve ihtiyaç duyulani en üst düzeye çikarmak için hedef egitimi
saglayan mobil pazarlama teknigi size firsatlar sunar.
Yerindekampanya, promosyon
Kullanicilari satin almaya tesvik eden vemotive eden kampanyalar ve promosyonlar iyi bir dijital pazarlama teknigidir.
Siteniz üzerinden hedef kitlenize ve potansiyel müsterilerinize sundugunuz
kampanyalar ile satislarinizi artirabilir, müsteri ziyaretlerini kazanca
dönüstürebilirsiniz.
Sosyal medya pazarlamaciligi Dijitalpazarlama egitimi almak isteyen firmalarin önem verdigi bir diger dijital
pazarlama yöntemi ise sosyal medya pazarlamasidir.
Sosyal medyapazarlamasi, isletmelerin ziyaretçi çekmesine, marka bilinirligini artirmasina,
kampanyalari tanitmasina, hedef kitlelerine ulasmasina ve daha pek çok seye
olanak tanir. Instagram, Facebook, Youtube, Twitter, Tiktok vb. Sosyal medya
platformlarinda iletisim ve reklam faaliyetlerine verilen isimdir.
Kitle seçimi
rekabetanalizi
Günleri vesaatleri paylasmak
resim gönder
Metinleriyayinla
hashtagler
Sosyal medyapazarlamasi yapan isletmelerin dikkat etmesi gereken hususlar bunlardir. Bunun
da ötesinde, markalarin platformlarda hikayeler, makaralar, canli yayinlar gibi
özellikleri kullanmalari ve sosyal medyada ücretli reklamlar yayinlamalari
gerekiyor. Bunlar göz önüne alindiginda, markanizin hedeflerine ulasmasi için
sosyal medya pazarlamasi yapabilir ve isinizi daha hizli büyütebilirsiniz.
Sosyal medyapazarlamaciligi
Dijitalpazarlama egitimi almak isteyen firmalarin önem verdigi bir diger dijital
pazarlama yöntemi ise sosyal medya pazarlamasidir.
Sosyal medyapazarlamasi, isletmelerin ziyaretçi çekmesine, marka bilinirligini artirmasina,
kampanyalari tanitmasina, hedef kitlelerine ulasmasina ve daha pek çok seye
olanak tanir. Instagram, Facebook, Youtube, Twitter, Tiktok vb. m
platformlarinda iletisim ve reklam faaliyetlerine verilen isimdir. sosyal medya.
Kitle Seçimi
rekabetanalizi
Günleri vesaatleri paylasmak
resim gönder
Metinleriyayinla
hashtagler
Bunlarsosyal medya pazarlamasi yapan isletmelerin dikkat etmesi gereken hususlardir.
Bunun da ötesinde, markalarin platformlarda hikayeler, makaralar, canli
yayinlar gibi özellikleri kullanmalari ve sosyal medyada ücretli reklamlar
yayinlamalari gerekiyor. Bunlar göz önüne alindiginda, markanizin hedeflerine
ulasmasi için sosyal medya pazarlamasi yapabilir ve isinizi daha hizli
büyütebilirsiniz.
E-posta ilereklam
Dijitalpazarlama yöntemleri arasinda yer alan bir diger pazarlama yöntemi de e-posta
pazarlamasidir. e-posta ile reklam; Ürün, hizmet ve kampanyalarin tanitimini
yapmak, ilgili tanitimlari yaparken e-posta pazarlama faaliyetleri yürütmek
isteyen e-ticaret markalarina verilen isimdir.
Genelliklee-posta pazarlama faaliyetleri yapacak firmalar, ellerindeki müsteri verilerini
kullanarak hareket ederler. Pazarlamadan önce markalar profesyonel e-posta
sablonlari kullanir ve ilgi çekici e-posta içerigi olusturur. Olusturulan
e-postalarin içerigi genellikle tüketicilere e-posta pazarlama araçlari
araciligiyla gönderilir.
E-postapazarlama, ticari amaçla faaliyet gösteren firmalarin siklikla tercih ettigi
bir pazarlama yöntemidir. E-posta pazarlamasinda dönüsüm oranlari çok
yüksektir.
Sanal ofis nedir?Günümüzdee-posta pazarlamasi yapacak olan firmalar, ürün, hizmet ve kampanyalari
tanitmanin yani sira, müsterilerinin dikkatini çekmek için kisiye özel
pazarlama faaliyetleri ile;
Dogum günüpartisi
Özel günkutlamalari
tebrike-postalari
Ayrica mailtürleri ile pazarlama çalismalari yapmaktadir. Böylece markalar müsterilerinin
marka sadakatini arttirir. Dijital pazarlama egitimi almak istiyorsaniz e-posta
pazarlamaya önem vermelisiniz.
EtkileyiciPazarlama
Influencerpazarlama, markalarin hedef kitlelerindeki insanlara daha kolay ulasabilmek
için Instagram, Youtube, Twitter, Tiktok gibi sosyal medya platformlarinda
takip edilen hesaplar ile is birligi yaptigi çalismalardir.
Tipik olarakinfluencer pazarlama faaliyetlerine sahip sirketler;
Markabilinirligini artirin
takipçikazanmak
ziyaretçiçekmek
Dönüsümoranlarini artirin
satis yapmak
Hedeflerinedaha kolay ulasir. Markaniz için dijital pazarlama faaliyetleri yapmak
istiyorsaniz, hedef kitlenizin bulundugu sosyal medya platformlarinda
influencer pazarlama çalismalari yaparak isletmenizin büyümesini
saglayabilirsiniz.
NedenDijital Pazarlama?
Dijital pazarlamanintanimi, dijital platformlari kullanarak müsterilere ulasmaktir. Her marka,
potansiyel müsterileriyle iletisim kurmaya, müsteri ihtiyaçlarini belirlemeye
ve aradiklari ürünü bulmaya çalisir.
Isletmeler,bütçe tasarrufu yaratmak, tasarruf ederken daha fazla müsteriye ulasmak ve daha
fazla satis yapabilmek için dijital pazarlama sistemini tercih etmektedir. Ürün
pazarlama süreçlerinde geleneksel pazarlamaya göre daha düsük maliyetler ve
daha az bütçe ile farkli bölgelerde daha fazla müsteriye ulasmak avantajli bir
seçenek olarak sunulmaktadir.
Dijitalpazarlama nerelerde kullanilir?
Interneterisimine baglanabilen her türlü platform seçeneginde dijital pazarlama
yöntemleri kullanilabilir. Albert Solino, tüm müsterilerinin dijital pazarlama
danismanligi hizmeti seçeneklerinde nerede ve nasil kullanilabilecegi konusunda
bilgi vermektedir. Iste dijital pazarlamanin kullanilabilecegi yerler.
websiteleri,
blogsayfalari,
sosyal medyaplatformlari,
çevrimiçikataloglar,
Çevrimiçi PRçalismalari,
Infografiklerde,
EtkilesimliAraçlar,
Insanlarininternet üzerinden dijital olarak erisebildigi tüm alanlar günümüzde dijital
pazarlamanin yapilabilecegi alanlar olarak kullanilmaktadir. Firmalar pazarlama
stratejilerini olustururken bu alanlari en etkin sekilde kullanmayi
hedeflemektedir. Hedef kitlenin pazarlanacak ürüne ihtiyaç duydugu dijital
platformlar birbirinden farkli olabilir. Pazarlama alanlari olarak hedef
kitlenin en çok kullandigi ve kolayca etkilesime geçebilecegi alanlar
seçilmelidir.