Under en livlig konversation med Edmundo Castillo p? Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum p? onsdagskv?llen - en del av sin Dise?o-f?rel?sningsserie som h?ver Latinos inverkan p? amerikansk design - n?gra saker om den Puerto Ricasiska skottsignalisten blev rikligt tydliga. Castillo ?r passionerad
Ralph Lauren Hoodies Mens om skor - han ?r helt energigivad av dem. Han lever f?r att skapa och f? kvinnor att k?nna sig fantastiska. Och han hatar peep-toes. Trots Castillo egen etikett, lanserad 1999, har han f?tt utm?rkelser - bland annat CFDA: s Perry Ellis
Adidas Yeezy Boost 350 Dámské Award f?r b?sta Emerging Accessories Designer och The Rising Star Award fr?
Nike Air Max Thea Femme n Fashion Group International bland annat - han ?r ocks? k?nd f?r att arbeta med sin magi F?r flera andra m?rken. Fr?n Donna Karan, Ralph Lauren, Sergio Rossi, Casta?er och Santoni till Aquatalia, d?r han f?r n?rvarande ?r den kreativa direkt?ren och vice vd, gl?djer Castillo utmaningen att hedra m?rkets koder samtidigt som han forts?tter att utvecklas och vara sann mot sin egen kreativitet. "Jag ?lskar att g?ra skor som ?r en utmaning f?r mig", sa han. "Det driver mig galet, men det ?r det som br?nner mig f?r att f? det att fungera.
Ralph Lauren Hoodies Womens F?r att g?ra det bra. F?r att s?lja och ha framg?ng. Att experimentera med alla dessa olika kategorier har varit en underbar sak som jag inte planerade. "Den timme och en halv chatten, modererad av Erik Maas, W-tidnings digitala
Nike Air Max 95 Womens s?rdirekt?r och WWD: s tidigare medarbetare, ber?rde Castillo tidigt liv; Hur han bytte kurs fr?n modeillustration till skodesign och hans m?nga influenser. Nedan n?gra h?jdpunkter: P? hans f?rsta minnen av skor: Jag tvivlar inte p? att jag var t?nkt att g?ra det h?r. Jag v?xte upp i Puerto Rico i en familj
Nike Air Max Thea Damen av m?nga kvinnor. Min mamma har nio systrar ... och jag har tre systrar ?ldre ?n mig. Det var mycket skonsamtal i mitt hus. Men jag vet inte om det var allt jag h?rde, eller om det var allt de talade om. .Puerto Rico r?kar vara en plats d?r kvinnor ?r mycket passionerade om h?ga klackar - plattformar och
Adidas ZX Flux Dámské metallik har aldrig g?tt ur mode. Dag eller natt, det spelar ingen roll ... Ibland kunde jag inte koncentrera mig p? att jag hade p? sig fela skor. Det fanns tider att jag skulle g?ra urs?kter f?r att g? hem fr?n skolan och byta mina
Nike Cortez Womensskor.