Fr?ga om hans m?

431 views 3 replies
Reply to Topic
yaya2017

Age: 2023
Total Posts: 0
Points: 10

Location:
,
Saif Ali Khan gr?ver de cowboy st?vlar som Shyam Kale har utformat f?r honom. Aravinda de Silva tidvattnar ?ver en mindre fotavvikelse bara med den h?r skomakerns skapelser och Chris Gayle ?r i en Youtube-video som bryter ut i en elegant moonwalk i ett speciellt guldf?rgat Nike Air Max 90 Femme Grise par gjort F?r honom av m?staren hantverkare.
En fj?rde generationens skomakare, den 49-?rige Kale, har valsat sig in i k?ndisarnas hj?rtan som str?cker sig fr?n filmstj?rnor, industriister, cricketers och medlemmar i racerbrodern. Han ber?ttar om de skor han har gjorda f?r Hrithik Roshan, Cyrus Mistry, Jackie Shroff och Kapoor-familjen, och han ?r verkligen inte en namnl?s fanboy.
Fr?ga om hans m?rkeslogotyp - en trekantig skomakerns moth?ll cusped i en h?stsko - och Kale Nike Air Presto Dames pratar passionellt om sin 27-?riga f?rening med jockeys, tr?nare och h?st?gare. Introducerad till racingklienter av st?lindustrin Iqbal Nathani, har han gjort ridning (f?r tr?ning) och racing st?vlar f?r toppjocker som Michael Kinane, Kieren Fallon, Jimmy Fortune, Pesi Shroff och Vasant Shinde.
Kale krediterar utl?ndska jockeys som Kinane och hj?lper honom att Nike Air Max 95 Mujer uppn? perfektion i skomakering. "De visste exakt vilken typ av st?vlar de ville ha och satt med mig i min verkstad och v?gledde mig varje steg p? v?gen", s?ger han. Faktum ?r att utl?nningar har l?rt mig precision medan de g?r bra skor, om de ?r festkl?der, kontorkl?der, casuals eller moccasiner. Jag har l?rt mig mycket om styling och anv?ndning av r?tt material.
Vad som skiljer Kale fr?n massproduktionens skomakare ?r att hans skapelser ?r n?stan helt handgjorda. Hans tryst Nike Air Max 90 Mujer Rosa med l?der b?rjade p? den familje?gda aff?ren, Prabhat Footwear, p? Matheran-marknaden, som hans senbror, Vishnu, hade b?rjat med fem eller sex arbetare. Kale skulle g? direkt till skolan f?r att l?ra sig handeln.
Processen, som han noggrant f?rklarar, inneb?r att man v?ljer fotm?gel, skisserar p? den, sk?r och sy i l?der?verdelarna, fixerar buffelhuds?l, passar Nike Air Max 90 Dámské Ružové en slutlig l?derbas och polering - som vanligtvis var ett enmansjobb p? Matheran-butiken. Idag, med 30 anst?llda p? sin Katraj-verkstad, har han r?d att betala mycket st?rre uppm?rksamhet p? detaljer. Ett par skor g?r nu genom h?nderna p? cirka 20 arbetstagare och tar 10 dagar att g?ra.
Det mesta av l?derkaleanv?ndningen ?r tillg?nglig i Indien men han k?per den fr?n utlandet efter att ha g?tt igenom pigmenteringsprocessen d?r. Han ?lskar att dabble med l?der och anv?nder Nike Air Max Tavas Dámské n?stan 30 typer som kalv, f?r, get och tryckt. "L?der ?r andningsbart, det lockar inte svampar. Jag g?r l?derskor till diabetiska f?tter ocks?", s?ger han och f?rs?ker debunkera generellt r?d att s?dana patienter b?r skor av syntetmaterial.
Medan Saif k?pte sina cowboyskor f?r Rs 20 000, s?ger Kale att han har s?lt skor ?ven upp till Rs 80 000 par. Men f?r att Nike Air Max 90 Femme Noir man inte f?r intryck av att hans produkter endast ?r f?r de med djupa fickor, visar han sin detaljhandel som lagrar Adidas NMD R2 Womens skor fr?n Rs 1.000 till Rs 8.000 och s?ger att 35% av hans kundkrets ?r Aam Aadmi.
Posted 24 Jul 2017

Reply to Topic