Wat zal de volgende sneakertrend zijn om foto's in streetstyle (en onze kasten) te domineren? Ga verder, Stan Smiths. Adidas Originals vertrouwt op een bepaalde throwback-stijl. De lifestyle-centric uitloper van het wereldwijde sportkledingmerk gaat helemaal op in zijn Gazelle-sneaker voor
Adidas Gazelle Womens erfgoed, met een herlancering en een nostalgische campagne met rapporten uit de jaren 90 van Kate Moss, Business of Fashion. Dit markeert eigenlijk de tweede heruitgave van het Gazelle-silhouet, volgens Nic Galway, vice president global design bij Adidas Originals. De stijl debuteerde oorspronkelijk in 1963 als zaalvoetbaltrainer. Twee decennia later kwam een enigszins omvangrijkere versie die meer geschikt was voor levensstijlkleding (versus echt atletische bezigheden) op de
Nike Air Huarache Dames markt en verkreeg een cultstatus in scènes in grunge, dancehall en Britpop. Deze kloof tussen releases heeft ervoor gezorgd dat verschillende generaties een unieke affiniteit voor de schoen hebben ontwikkeld, vertelde Galway aan Business of Fashion. "We houden van het feit dat elke generatie de Gazelle heeft overgenomen en zich eigen heeft
Adidas Ultra Boost Dames gemaakt", zei hij. "Nu dragen we de Gazelle over aan de volgende generatie." De nieuwste opknapbeurt is dichter bij de reproductie van de jaren '90 dan het origineel, legde Galway uit aan Refinery29, omdat het "het meest relevant is voor de consument van vandaag." Het suède bovenwerk is verkrijgbaar in verschillende kleuren, met de kenmerkende kenmerkende drie strepen en het hiellipje in helder wit. De schoen heeft ook een honingraat buiten. De comeback-factor kan alleen aan de andere kant gebeuren, omdat de populariteit van de stijl niet echt is afgenomen in Europa, via GQ."Het is de perfecte tijd om dit iconische model te herstellen als de volgende grote pijler binnen onze klassiekersportfolio naast Stan en Superstar," vertelde Galway aan Refinery29. "Het is altijd een iconische
Nike Cortez Femme schoen voor het merk geweest en is de afgelopen decennia door vele subculturen toegeëigend." Gezien de enorme populariteit van Stan Smiths - 40 miljoen verkochte paren sinds de stijl in de jaren '60 werd geïntroduceerd, per BoF - is het geen verrassing dat Adidas wil inspelen op de nostalgische factor van zijn andere retro-aanbiedingen. Er is echter iets anders aan deze comeback: terwijl de Stan Smith een onbedoelde boost kreeg van Phoebe Philo, zet Adidas een weloverwogen poging in welke sneaker hem groot maakt. Het is een gelijkaardig spel als dat Adidas trok met zijn Superstars, toen het Pharrell tekende om de oude favoriete (en lange tijd coole) sneaker terug te brengen. Alegra O'Hare, senior directeur merkcommunicatie voor Adidas Originals, vertelt ons echter dat de geschiedenis van Gazelle al lang wordt
Nike Internationalist Donna geaccepteerd door een reeks subculturen. "Het gaat niet om het richten van een specifiek publiek, maar het inspireren van een nieuwe generatie om de status-quo van onze pictogrammen aan te nemen en uit te dagen", zegt ze. Deze succesvolle sneaker comeback-schema's uitgevoerd door Adidas Originals hebben gewerkt dankzij hype (en sociale media), zoals Digiday meldt, vooral als het gaat om grote supporters. Voor zijn laatste duwtje heeft de Adidas Gazelle wijselijk Moss in de hoek: ze werd gefotografeerd in 1993 terwijl ze lounde in haar scharlaken lederen veter (zie hierboven), en werkt met het merk aan de redux van de schoen. "Met de herlancering van Gazelle hebben we gekeken naar de oorspronkelijke culturele referenties die de authenticiteit van de stijl hebben bepaald," zei Galway in een verklaring. Dus,
Adidas Nmd Womens voor de officiële campagne, brengt Adidas dat off-duty beeld van Moss terug - die zichzelf door en door als een "Adidas-meisje" identificeerde - met de hulp van Doug Abraham, die het beeld abstraheerde en verknipt om een collage te maken effect (zie hieronder).
Werkend als visueel commentator over mode en popcultuur, handelend als een
Nike Air Max 2016 Mujer agitator, herwerkt hij merkicografie en combineert deze met afbeeldingen afkomstig van internet, waardoor hij een nieuwe ruimte uitvindt waarin een alternatieve realiteit bestaat. "Zal de Gazelle de alomtegenwoordigheid bereiken de Stan Smiths en Superstars hebben de afgelopen jaren (her) bereikt? Met Kate Moss uit de jaren 90, Instagram-goedgekeurde illustraties en een nostalgisch silhouet, heeft het zeker alle bevestigingen voor een comeback in de mode. weet totdat die Fashion
Nike Air Presto Mujer Week streetstyle snaps beginnen te gebeuren in september ...